Πρόληψη

 

Μπορώ να μειώσω τον κίνδυνο;

Οι έρευνες δείχνουν ότι μπορούμε να κάνουμε σημαντικά πράγματα για να μειώσουμε τον κίνδυνο να αναπτύξουμε τον συγκεκριμένο καρκίνο:

  1. Αυξήστε τη σωματική σας δραστηριότητα: η σωματική δραστηριότητα, με όποιο τρόπο μπορείτε και σας αρέσει, για τουλάχιστον 30 λεπτά κάθε μέρα προστατεύει από τον καρκίνο του παχέος εντέρου. Όσο πιο δραστήριοι είστε, τόσο το καλύτερο. Η σωματική άσκηση δυναμώνει το ανοσοποιητικό μας σύστημα και κρατάει υγιές το πεπτικό μας σύστημα.
  2. Διατηρήστε το βάρος σας σε φυσιολογικά επίπεδα: επιλέγοντας καθημερινά υγιεινές τροφές και ευχάριστες δραστηριότητες σωματικής άσκησης. Τα υπέρβαρα άτομα έχουν αυξημένο κίνδυνο για πολλούς καρκίνους όπως και γι’ αυτόν του παχέος εντέρου.
  3. Βάλτε στη διατροφή σας κυρίως φυτικές τροφές όπως τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής άλεσης. Τα φρούτα και τα λαχανικά έχουν βιταμίνες που δυναμώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Επίσης περιέχουν πολύτιμες ουσίες, όπως είναι τα φυτοχημικά που προστατεύουν τα κύτταρά μας από τον καρκίνο.
  4. Περιορίστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος και επεξεργασμένων κρεάτων (αλλαντικά).
  5. Περιορίστε το αλκοόλ σε 1 ποτήρι την ημέρα αν είστε γυναίκα και σε 2 ποτήρια την ημέρα αν είστε άντρας. Το πολύ αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο.

Μαζί με τα παραπάνω, οι τακτικές εξετάσεις από τον γιατρό σας, αρχίζοντας από την ηλικία των 50 ετών, σας προστατεύουν σημαντικά.

 

Copyright © 2017 Υπουργείο Υγείας